۱ 1

مهاجرت از طریق جاب آفر

سلام. وقتتون بخیر .
من رشتم معماری هست و ارشدم رو از پلیتکنیک میلان گرفتم و الان 3 سال هست که در ایتالیا زندگی میکنم . البته از قبل در ایران سابقه کاری و رزومه نسبتا خوبی دارم در زمینه معماری و الان هم توی ایتالیا مشغول به کارهستم.

میخواستم بپرسم ایا مهاجرت به استرالیا از طریق جاب آفر امکان پذیر هست؟ و تا چه حد این قضیه عملی هست؟ و اکه اقا احسان و یا کسی دیگه میدونه لطفا مراحلش رو به صورت خلاصه هم شده بگه ممنون میشم.
و بسیار بابت این پلتفرم ازت سپاسگذارم احسان جان.

اعتبار: ۲۰
۱۰ پاسخ 10

۱ 1

سلام سینای عزیز
به احتمال زیاد خود احسان جواب کاملتری میده خدمتت
ولی مِن باب اینکه خود ما هم کمکی کرده باشیم به فعال بودن این پلتفرم دانسته هام رو خدمتت عرض میکنم.

امکان مهاجرت با جاب آفر... بله امکان پذیر هست.
ویدیویی از یک خانم مهندس کامپیوتر میدیدم که کاملا از طریق جاب آفر رفته بود استرالیا و کارهای ویزاش رو هم حتی کارفرما انجام داده بود:
https://youtu.be/nSXZzTKNWhw?t=429

و چند روز پیش هم توی یک لایوی از آقای احمدی وکیل مهاجرت شنیده بودم که یک کارفرمایی توی استرالیا ارتباط گرفته بود با یک جوشکار خاص (احتمالا جوشکاری زیر آب) و به شدت پیگیر که ویزای اون عزیز رو بگیره و بیارتش استرالیا:
https://youtu.be/WCa9X1aSkSA?t=1348

(هر دو ویدئو رو از همون تایم مورد نظر لینک دادم چون کل ویدئو طولانی هست)

در کل خدمتت عرض کنم که اگر اسکیل و مهارت خاصی رو داشته باشی و بتونی با یک کارفرمای مرتبط توی استرالیا ارتباط بگیری حتما از طریق هر سه تا سابکلاس 189 و 190 و 491 میتونی اقدام کنی.
ولی خب قاعدتا ویزای طلایی 189 دشوار تر هست و 190 و 491 هر کدوم به ترتیب 5 و 15 امتیاز اسپانسری دارن که راحت تر هستن.

ولی به نظر من اگر تصمیم قطعی داری برای مهاجرت بهتره پروسه ارزیابی و EOI رو برای ویزای مثلا 491 شروع کنی در عین حال دنبال جاب آفر هم باشی.

آرزوی موفقیت

اعتبار: ۶۰

۰ 0

سلام آقا مصطفی عزیز،
اول از اینکه چقدر انرژی مثبت بم دادی با همین چند خط و لینک هایی که فرستادی ازت ممنونم. فکر میکردم کار نشدنی هست. هرچند کار آسونی نیست توی رشته ی من. فقط یک سوال دیگه دارم ازتون .
اینکه من هنوز مدرک فوق لیسانسم رو نگرفتم و باید منتظر باشم تا بگیرم و بعدش برای ارزیابی و EOI اقدام کنم درسته؟
یک سوال دیگه اینکه میتونید یه لطفی کنید راجع به ترتیب مراحل 491 و 190 که اسپانسری داره برام توضح بدی؟ من اطلاعات دست و پا شکسته دارم و کامل نیست.
خیلی ازتون ممنونم.

اعتبار: ۲۰

۰ 0

خوبی سینا جان؟ سوال بسیار خوبی هست. دم مصطفی هم گرم که زودتر از من دست به کار شد و اطلاعات خیلی خوبی داد. اگه بخوای برای ویزای مهارتی اقدام کنی همون‌طور که مصطفی گفت سه تا گزینه‌ی ویزای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۹۱ وجود داره. ۱۸۹ مهارتی مستقله. از همه شرایطش بهتره چون بهت اقامت میده و مستقله و تعهدی به جایی نخواهی داشت. چیزی هست که من خودم از طریقش اقامت گرفتم. اینجا درباره‌ی روندش گفتم:
https://mohajerhub.com/question/33/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DB%B1%DB%B8%DB%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7

اما مسئله‌اش اینه که هر سال رقابتی‌تر میشه و بایستی امتیازت بیشتر باشه. به عبارت دیگه سخت‌تره نسبت به ویزاهای دیگه معمولا (این البته خیلی بستگی به حرفه‌ات داره). ویزای بعدی ۱۹۰ هست که ایالت میاد و اسپانسر شما میشه. بعد دیگه تعهد داری که فکر کنم تا دو سال توی اون ایالت کار کنی. برای اون هم یکی از دوستان توضیح داده:
https://mohajerhub.com/question/33/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DB%B1%DB%B8%DB%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7

اینم ویزای خیلی خوبیه. چون بهت اقامت دائم میده. فقط تعهد داری که برای مدتی موقت توی اون ایالت خاص باشی (که البته صرفا چیز بدی نیست). ویزای بعدی ویزای ۴۹۱ هست که فکر کنم بهت پنج سال اقامت میده و بایستی توی مناطق رجونال کار کنی. برای این هم یکی دیگه از دوستان جواب داده:
https://mohajerhub.com/question/57/%D8%AA%D9%85%D9%83%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%8A%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%DB%B4%DB%B9%DB%B1

برای اینکه از کجا شروع کنی، اگه زبانت خوبه تمام مراحلش توی وبسایت اداره مهاجرت استرالیا توضیح داده شده:
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-independent-189
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-nominated-190
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-work-regional-provisional-491

اما اگه زبانت خوب نیست اولین قدم اینه که روی زبانت کار کنی!😁

اعتبار: ۱۹۰

۰ 0

اما حالا جاب آفر! برای این تا جایی که می‌دونم کمی سخت‌تر و خاص‌تره نسبت به ویزاهای دیگه. بایستی تخصصت خاص باشه و اون شرکت نشون بده که نتونسته نیروی استرالیایی پیدا کنه. برای اون، یکی از دوستان که کارش جلوه‌های ویژه برای فیلم‌ها بوده تونسته بود که از طریق ویزا ۴۰۸ اقامت موقت (حداکثر تا چهار سال) بگیره:
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/temporary-activity-408

ممکنه ویزاهای دیگه‌ای باشه که من نمی‌دونم. شاید مثلا بد نباشه که با یه وکیل صحبت کنی که براساس شرایطتت ویزای متفاوتی بهت پیشنهاد بده. به هر حال امیدوارم اینا بهت کمک کنه. اما همون‌طور که گفتم علاوه بر تحقیقاتی که انجام میده روی «زبان» و «رزومه‌ات» (ترجمه سوابقت و مدرکت) فوکوس کن.

اعتبار: ۱۹۰

۱ 1

ممنونم احسان جان،من دانشگاه فوق لیسانسم به انگلیسی هست و زبان مشکلی ندارم خداروشکر ، چون چیزی هست که زمان بر هست. من این لینک هایی که زحمت کشیدی فرستادی رو چک میکنم. و اکر سوالی بود ازت میپرسم.

یک سوال دارم اینکه باید حتما سابقه کار من در سال های گذشته با بیمه باشه و یا میتونم بدون بیمه ارائه بدم و ثابت کنم که کار میکردم؟

اعتبار: ۲۰

۱ 1

دوستان ارادت
سینای عزیز بابت سوالی که کردی واسه ترتیب مراحل 491
توی سایت اداره مهاجرت استرالیا یک فلوچارتی هست با 5 تا Step و چندین Sub-step
خیلی راحت میتونی همه ساب استب ها رو Show کنی و ریز همه مراحل رو ببینی
من که همه رو باز کردم و تبدیل به یک PDF کردم شد چیزی حدود شصت مرحله :)
خدا بخیر بگذرونه :))
لینکش اینه:
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-work-regional-provisional-491/application#HowTo

اعتبار: ۶۰

۰ 0

اره خداییش خیلی پیچیده قوانینش،
من الان یک سردرگمی برام ایجاد شده ، با یک مشاور که صحبت کردم اعتقاد داشتن سابقه شغلی من باید 3 سال در 5 سال گذشته باشه و یا 5 سال در 7 سال گذشته باشه.

من 3سال درحال تحصیلم ولی سابقه شغلیم برمی گرده به قبل این 3 سال، ایا طبق تجربه شما امکان پذیر و قابل قبول برای اداره مهاجرت نیست؟

اعتبار: ۲۰

۱ 1

سینا جان

درباره‌ی سوالت راستش من چون خودم ایران هیچ‌وقت کار نکردم نمی‌دونم. نمی‌دونم که داشتن بیمه یا نداشتن فرق داره یا نه. و اینکه نمی‌دونم مثلا سابقه‌ی کاری باید توی بازه‌ی خاصی باشه یا نه. توی این لینک:
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-independent-189/points-table
https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/skilled-nominated-190/points-table

و زیر قسمت: Skilled employment experience فقط قید کرده که برای هر چند سال سابقه کار چقدر امتیاز می‌گیری. مثلا برای ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ اگه بین سه تا پنج سال سابقه کار خارج از استرالیا داشته باشی پنج امتیاز می‌گیری.

اعتبار: ۱۹۰

۰ 0

دقیقا منم همینارو خوندم و اینکه مشاور بمن اینارو گفت برام عجیب بوده.
ببخشبد میتونم بپرسم شما خودتون از چه طریقی رفتید؟

اعتبار: ۲۰

۰ 0

آره. من سال ۲۰۱۰ با ویزای دانشجویی اومدم و بعدش (حدود پنج سال پیش) از طریق ویزای ۱۸۹ اقامت گرفتم.

اعتبار: ۱۹۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.