۱ 1

اقامت دائم از طریق ویزای ۱۸۹ استرالیا

سلام. من و همسرم مهندس کامپیوتر هستیم در ایران و قصد داریم از طریق ویزای ۱۸۹ اقامت استرالیا بگیریم. میشه لطفا بفرمایید شرایط این ویزا چطور هست و چه مدارکی نیاز داره؟ ممنون

اعتبار: ۱۰
۲ پاسخ 2

۱ 1

سلام. این ویزا از نوع point-tested هست به این معنی که در صورت کسب حداقل امتیاز مورد نیاز (در حال حاضر ۶۵ امتیاز) درخواست شما بررسی میشه، با دیگران مقایسه می‌شید و در انتها در صورت مثبت بودن همه چیز اقامت دائم می‌گیرید. البته این روند به مدت حدود یک سال بعد از ارسال مدارک و نهایی‌سازی درخواست‌تون طول می‌کشه و حدود ۴۰۰۰ دلار هزینه‌اش هست. به علاوه برای اپلای کردن برای این ویزا سنتون بایستی کمتر از ۴۵  سال باشه و تخصص‌تون در لیست تخصص‌های مورد نیاز باشه. لیست تخصص‌ها هم اینجا که البته هر ساله تغییر می‌کنه:

 https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/working-in-australia/skill-occupation-list

بعد از انتخاب تخصص مورد نظرتون هم سابقه‌ی کاری‌تون بایستی توسط مرجع مرتبط (Assessing Authority) ارزیابی (assess) بشه مثلا اگه تخصص Software Engineer رو انتخاب می‌کنید ACS یا Australian Computer Society مسئول ارزیابی مدرک‌تون هست. مرحله‌ی بعد اینه که از طریق اینجا:

 https://immi.homeaffairs.gov.au/help-support/departmental-forms/online-forms/points-calculator 

چک کنید ببینید که چند امتیاز دارید که شامل سن، مهارت زبان، سابقه کاری در خارج و داخل استرالیا، مدرک تحصیلی و تخصص همسر میشه. بعد از اینکه مطمئن شدید حداقل ۶۵ امتیاز رو دارید، بایستی EOI یا Expression of Interest رو به اداره مهاجرت ارسال کنید. مرحله‌ی بعد اینه که منتظر اداره‌ی مهاجرت بشید که بطور رسمی دعوت‌تون کنه برای اپلای کردن. زمانی هم که دعوت‌نامه رو دریافت کردید بایستی مدارک ترجمه شده رو آپلود کنید و بعد از پر کردن فرم‌های بلند بالا چند ماهی رو منتظر می‌مونید تا بهتون جواب بدن. این زمان کیس با کیس متفاوته و طبیعتا هر چی امتیازتون بالاتر باشه شانس‌تون بیشتره.

اعتبار: ۱۹۰

۰ 0

در کنار ویزای ۱۸۹، همزمان برای ویزای ۱۹۰ هم میتونید اقدام کنید. ویزای ۱۹۰ ایالتی هستش. از هر ایالت اقامت بگیرید باید حداقل به مدت دو سال توی اون ایالت اقامت داشته باشید و بعدش آزادید هر ایالت دیگه ای دوست دارید زندگی کنید.

اعتبار: ۲۲۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.