۱ 1

هزینه‌ی زندگی در ملبورن

سلام. من دارم شهرهای مختلف استرالیا رو برای زندگی بررسی می‌کنم. ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی در مورد هزینه‌های زندگی در ملبورن داره کمی توضیح بده.

اعتبار: ۳۰
۲ پاسخ 2

۱ 1

سلام رضا جان. زندگی توی ملبورن مثل خیلی از شهرهای بزرگ دیگه‌ی دنیا ارزون نیست اما مثلا در مقایسه با سیدنی ارزون‌تره. بطور کلی مهم‌ترین هزینه‌ها شامل اجاره خونه، حمل و نقل و خورد و خوراک میشه. اجاره‌ی خونه قاعدتا بستگی به محله‌اش داره اما مثلا آپارتمان‌های یک خوابه از ۳۵۰ دلار و آپارتمان‌های دو خوابه از ۵۰۰ دلار در هفته شروع میشن. برای بررسی قیمت‌ها می‌تونی سری به این سایت بزنی. اینم در نظر داشته باش که هر چی خونه‌ات به مرکز شهر (CBD) نزدیک‌تر باشه نیازت به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی یا ماشین کمتره و در هزینه‌هات تا حد زیادی صرفه‌جویی میشه. در مورد حمل و نقل هم باید بگم که فاصله‌ها توی ملبورن زیاده و زندگی بدون ماشین راحت نیست. خوشبختانه قیمت ماشین دست دوم زیاد نیست و تنوع زیادی هم وجود داره. یک سری به اینجا بزنی قیمت‌ها دستت میاد. البته باید هزینه‌ی سوخت، بیمه، ثبت و سرویس سالیانه رو در نظر بگیری که چیزی در حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در سال هست. در آخر، هزینه‌ی خورد و خوراک بستگی به نحوه‌ی زندگی داره اما میشه اون رو چیزی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار برای یک زوج در نظر گرفت. سوپرمارکت‌های معروف اینجا Aldi ،Woolworths و Coles هستن. علاوه بر اینایی که گفتم هزینه‌هایی مثل خط موبایل (ماهانه ۳۰ تا ۵۰ دلار بطور متوسط)، اینترنت (ماهانه ۶۰ تا ۹۰ دلار بطور متوسط) و آب، برق و گاز (ماهانه ۲۰۰ دلار بطور متوسط برای دو نفر) رو هم باید در نظر داشته باشی. امیدوارم اینایی که گفتم کمکت کرده باشه.

اعتبار: ۱۹۰

۲ 2

در تکمیل پاسخ خیلی خوب احسان:
- طرح های موبایل با تماس نامحدود و اینترنت ماهانه یک تا یک و نیم گیگ رو الان میشه از لایکا موبایل یا امیسیم خرید فقط با ماهانه ۱۰ دلار. این طرح ها رو هر وقت بخواهید میتونید کنسل کنید. مطمینا کارتون رو تا حد خیلی زیادی راه میندازه. لازم نیست حتما پلن های بلند مدت ۱۲ یا ۲۴ ماهه که luck in contract هستند رو بخرید.
- در بعضی از آپارتمان های اجاره ای شما به عنوان مستاجر هزینه ای برای گاز یا آب یا هر دو‌ پرداخت نمی کنید.

- هزینه تعمیرات ماشین خیلی میتونه بالا باشه، ماشین های برند تویوتا دست دوم کمی گران تر هستند ولی قابل اعتماد تر و به لحاظ فنی ساده تر هستند.

- هزینه خوراک، پوشاک و حمل و نقل رو خیلی میشه پایین آورد اگر از مارکت های ارزون‌تر میوه مثل دندنوگ مارکت خرید کنید؛ همیشه در خانه غذا درست کنید و تعداد خرید غذاهای رستورانی رو محدود کنید، از dfo ها که لباس های برند تخفیف خورده میفروشند خرید کنید و از دوچرخه استفاده کنید.

اعتبار: ۲۲۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.