۰ 0

اختلاف هزینه‌ها و سبک زندگی بین ازمیر و استانبول

می‌خواستم ببینم اختلاف هزینه‌ها و سبک زندگی در ازمیر و استانبول چطور هست؟ من مهندس کامپیوتر هستم با حدود پنج سال سابقه کاری در ایران.

اعتبار: ۰
۱ پاسخ 1

۱ 1

سلام ، ازمیر یکی از بهترین شهر ها برای زندگی در ترکیه است اگر زندگی در یک شهر با فرهنگ بازتر و آرامش بیشتر در بین شهر های ترکیه مد نظر شماست مطمئنا ازمیر بهترین گزینه برای شماست.اگر زندگی در کلان شهرهای شلوغ و اقتصاد پویاتر و مراکز تجاری و تفریحی بیشتر را بخواهید استانبول نسبت به ازمیر می تواند گزینه ی خیلی بهتری باشد.زندگی در استانبول نسبت به ازمیر هزینه های بیشتری هم دارد. قیمت مسکن و وسایل حمل نقل عمومی در استانبول به مراتب بیشتر از ازمیر است اما به همان میزان هم می توان در استانبول دارمد بیشتری داشت و بخاطر شرایط توریستی تر استانبول و رفت و آمد میلیون ها توریست به این شهر در تمام فصل های سال این شهر زنده است و رستوران ها و کافه ها و کلاب و مراکز خرید و تفریحی این شهر در تمام ایام سال پر از جنب و جوش و فعالیت است.
شهر ازمیر بخاطر نزدیکی به کشور یونان و فرهنگ اروپایی تر همیشه فرهنگ باز تری نسبت به مابقی شهر های ترکیه داشته به عنوان مثال حزب دولت فعلی ترکیه به عنوان یک دولت اسلامی همیشه در انتخابات ازمیر شکست خورده و به اصطلاح گروه های چپ دولت همیشه پیروز انتخابات شهر ازمیر بودند و آزادی پوشش و حجاب جوانان در ازمیر نسبت به استانبول تفاوت چشم گیری دارد و به شهر های اروپایی خیلی نزدیک است.استانبول شهری مذهبی تر با چندین هزار مسجد و مردمی کمی متعصب تر دارد.
بهرحال اینکه شما چه سبکی از زندگی را می پسندید می تواند در انتخاب شما بین شهر استانبول و یا ازمیر تاثیر گذار باشد.

اعتبار: ۳۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.