۱ 1

اخذ اقامت در ترکیه

بچه‌ها کسی می‌تونه راهنمایی کنه که اخذ اقامت در ترکیه به چه شکل هست؟ مثلا آیا اصلا امکان‌پذیر هست و اگر هست شرایطش چطوره؟ آیا مثلا امکانش هست که از طریق کار اقامت گرفت یا حتما باید سرمایه‌ای داشت. من ۳۵ ساله هست، مدرکم کارشناسی ارشد کامپیوتره، متاهلم و در حال حاضر بچه‌ای ندارم. زبان انگلیسیم هم خوبه و آیلتس ۶.۵ دارم. ممنون می‌شم اگر کسی کمک کنه.

اعتبار: ۱۰
۲ پاسخ 2

۲ 2

سلام
بله اقامت کاری میتونین اقدام کنید
اول باید اقامت توریستی اقدام کنید تا ۶ اول میتونین با‌ ثبت شرکت ویا استخدام تو یه شرکت ترک اقدام به دریافت اقامت کاری کنید
البته باید شرکت ترک حداقل ۵ کارمند ترک داشته باشه که بتونه برای شما درخواست اقامت کاری بده.
اقامت توریستی هم میتونین اقدام کنید با خرید ملک که بهتره خونه باشه که توش اقامت داشته باشین هم میتونین اقامتتون رو تمدید کنید، که بعد از ۵ سال اقامت مداوم درخواست اقامت دائم بدین.
بازم اگه سوالی داشتین درخدمتم.

اعتبار: ۲۰

۲ 2

سلام ، بله امکان اقامت از طریق کار هم وجود داره که به اصطلاح اقامت از طریق چالیشما ایزین گفته میشه در ترکیه که همانطور که دوستمون فرمود هم از راه ثبت شرکت شخصی و پرداخت حق بیمه این امکان وجود دارد هم از طریق یک کارفرمای ترک می شود اقدام کرد. بطور کلی برای دریافت اقامت ترکیه چندین روش وجود داره که معروف ترین هاش اقامت توریستی ، اقامت تحصیلی ، اقامت کاری و اقامت دائم هست که به اختصار خدمتتون عرض میکنم.
برای دریافت اقامت توریستی شما به یک قرارداد اجاره منزل یا خرید خانه نیازمندین که با در اختیار داشتن یک قرارداد منزل ، پرداخت بیمه توریستی یک ساله و تکمیل فرم اداره مهاجرت و پرداخت حق آّب و خاک کشور ترکیه به مدت یکسال حق زندگی در کشور ترکیه را خواهید داشت که با توجه به قانون مصوب سال 2020 این قرار داد با اجاره منزل دیگر برای بیشتر از یک سال قابل تمدید نخواهد بود و برای تمدید آن باید از روش های دیگر اقامت و یا خرید منزل اقدام کرد.
اقامت تحصیلی هم همانطور که از اسمش پیداست با تحصیل در یکی از موسسات یا دانشگاه های کشور ترکیه تا پایان مدت زمان تحصیل شما حق اقامت در کشور ترکیه را خواهید داشت.
در مورد اقامت کاری هم که توضیح دادم و اون شرکت یا کارفرمایی که شما را استخدام میکند باید قبل از شما حداقل 5 نفر نیروی ترک را استخدام و بیمه کرده باشد و چون آمار بیکاری در بین خود مردم ترکیه هم بالاست کارفرماها خیلی سخت حاضر به استخدام نیرو های خارجی هستند.مدرک آیلتس هم تقریبا 90% در ترکیه کاربردی ندارند مگر در ارتباط با مشاغل گردشگری و یا آموزش زبان انگلیسی در غیر این صورت تسلط به زبان ترکی نیاز اولیه کار در کشور ترکیه می باشد.
اقامت دائم کشور ترکیه فقط از راه سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 250 هزار دلار و یا ازدواج با یک شهروند ترکیه امکان پذیر است که منجر به دریافت پاسپورت کشور ترکیه می شود.
باز هم اگر سوالی داشتین در خدمتتون هستم

اعتبار: ۳۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.