۰ 0

آیا می توان با رشته تحصیلی غیرمرتبط با سابقه کاری؛ برای PR استرالیا اقدام کرد؟

سلام
وقتتون بخیر
من 33 سال هستم و کارشناسی ارشد مخابرات سیستم از دانشگاه خواجه نصیر دارم و حدود 5 سال سابقه کار تو حوزه کامپیوتر دارم و پوزیشن کاریم مهندس DevOps هست. همسرم هم 30 سالشونه و ارشد ریاضی امیرکبیر دارند و متخصص سیستم های بلاکچینی و برنامه نویس سالیدیتی هستند.
براساس بررسی هایی که ما کردیم خواستیم برای PR استرالیا اقدام کنیم که متوجه شدیم براساس 5 سال سابقه کار که داشتم؛ امتیاز مورد نظر استرالیا رو میاریم ولی با تماسی که با موسسات مهاجرتی داشتیم متوجه شدیم که مدرک تحصیلی و کار باید یا هم یکی باشه؛ یعنی من باید تمام سابقه کاریم تو حوزه مخابرات و همسرم هم تمام سابقه کاریشون تو حوزه ریاضی باشه که بتونیم اقدام کنیم.
میخواستم بپرسم آیا ما می توانیم برای PR استرالیا اقدام کنیم با اینکه 5 سال سابقه کارمون تو ایران دقیقا با رشته دانشگاهیمون یکی نیست؟

اعتبار: ۰
۱ پاسخ 1

۰ 0

سلام محمد جان 👋 و ببخشید بابت تاخیر. بنظر منم آسون نیست. چون سازمان ACS مهارت شما را براساس مدرک، سابقه‌ی کار و رشته‌ای که برای اپلیکیشن‌تون انتخاب کردید ارزیابی می‌کنه و مطمئن نیستم که اگر مدرک و سابقه کار همخونی نداشته باشه شما امتیازی می‌گیرید یا نه. اما اولا این ویدئو شاید بهتون کمک کنه:
https://youtu.be/_LNOdGP2LcE

ثانیا اینکه یک روش دیگه من بهتون پیشنهاد میدم. چون خود منم مخابرات خوندم. اما استرالیا تغییر رشته دادم. و چون واحدهای برنامه‌نویسی داشتم توی رشته مخابرت، تونستم یه conditional offer بگیرم از دانشگاه RMIT که توی دو سال هم بچلر گرفتم و هم مستر. در واقع Excemption گرفتم به این معنی که بعضی از واحدهام رو دانشگاه قبول کرد. اما دیگه با هزینه خودم. شاید مثلا بهتر باشه برای یک رشته مرتبط با سابقه‌تون اقدام کرد (ویزای تحصیلی). مثلا دو ساله حداکثر. و بعدش برای پی آر اقدام کنید. اصلا شاید اینجا بعد از تخصیل شرکتی اسپانسرتون بشه. کلا اگر داخل استرالیا باشید شانستون خیلی بیشتره.

اعتبار: ۱۹۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.