۲ 2

تفاوت زندگی در ملبورن و سیدنی

من چندین ساله که ملبورن زندگی می‌کنم اما اخیرا موقعیت‌های شغلی سیدنی رو هم دارم در نظر می‌گیرم. چند سفر کوتاه هم به سیدنی داشتم اما آیا کسی هست که تجربه‌ی زندگی در هر دو شهر رو داشته باشه؟ به شخصه یکی از چیزهایی که در مورد ملبورن دوست دارم زندگی آروم و family friendly بودنش هست. اما مثلا هوای بسیار متغیرش روی اعصابه!

اعتبار: ۱۹۰
۱ پاسخ 1

۱ 1

مطمینم فقط نمیخوای بدونی که چه کسانی سابقه زندگی در هر دو شهر رو دارند :)

من سابقه چهار سال زندگی در ملبورن و یک سال زندگی در سیدنی دارم.

مزایای ملبورن: مسکن ارزان تر (برای اجاره یا خرید)، ترافیک نسبتا کم تر، و مردم نسبتا آرام تر.

مزایای سیدنی: شهر زیباتر، آب و هوای گرم تر و یکنواخت‌تر در طول سال، سواحل و پارک های جنگلی زیباتر. موقعیت‌های کاری بیشتر.

در کل اگر توانایی مالی زندگی در محله‌های خوب سیدنی را دارید، این شهر تقریبا بهترین ها را برای ارایه کردن دارد. اما همانند هر شهر بزرگ دیگری، سیدنی جنب و جوش و سرعت بیشتری نسبت به ملبورن داره. این میتونه تاثیر منفی خودش رو توی رفتار مردم یا ترافیک خیابون ها نشون بده. ولی از طرفی برای بعضی ها شلوغی و جنب و جوش مزیت محسوب میشه.

هوای سیدنی در طول سال کمتر دستخوش تغییرات زیادی میخ ولی معمولا ملبورن هوای خیلی متغیری داره. تقریبا دو ماه در سال هوای سیدنی شرجی تر میشه که ممکنه برای بعضی ها خوشایند نباشه.


کیفیت و سرعت حمل و نقل عمومی در هر دوشهر نسبتا خوبه و تجربه هر شخصی کاملا بستگی به محل زندگی اونها خواهد داشت. برای مثال محله های شرقی سیدنی (زتلند یا رندویک مثلا) دسترسی خیلی خوبی از طریق اتوبوس، ترم یا قطار به مرکز شهر، سواحل زیبا، فرودگاه و رستوران‌های عالی دارند.

حقوق و هزینه زندگی: معمولا حقوق ها برای شغل های برابر در سیدنی کمی بیشتر از ملبورن هستش ولی این تفاوت به اندازه اختلاف قیمت اجاره های این دو شهر نیست. قیمت سوپرمارکت های زنجیره ای برابره ولی در سیدنی خبری از مارکت ها و‌ بازارهای میوه متنوع مثل Dandenong market نیست


من اوایل زندگی در سیدنی فکر می کردم کیفیت غذاهای رستوران ها و کافه ها در ملبورن بهتره، ولی با گذشت زمان و آشنایی بهتر با شهر، رستوران های خوب زیادی پیدا کردم. قیمت غذاهای رستوران در سیدنی شاید برابر یا ده درصدبیشتر از ملبورن باشد.

اعتبار: ۲۲۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.