۰ 0

مهندس برق در آمریکا

سلام. من ۳۵ ساله، متاهل و کارشناس برق - مخابرات هستم با چند سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی اتوماسیون در ایران. می‌خواستم ببینم آیا در این زمینه توی آمریکا کار هست و یا آیا حتی میشه از این طریق شرکتی اسپانسرت بشه و ویزا گرفت؟

اعتبار: ۱۹۰
۱ پاسخ 1

۱ 1

سلام احسان جان،
بازار کار در امریکا معمولا خوبه، مخصوصا در چند سال اخیر بهتر هم شده، ولی در ابتدای ورود به امریکا پیدا کردن شغل با داشتن سابقه در ایران و فقط اپلای کردن برای یک موقعیت شغلی خیلی سخته. معمولا سوابق کاری خارج از امریکا رو قبول نمیکنن یا سخت قبول میکنن. موقع ورود به امریکا یا باید کالج برید و دوره‌های تخصصی مربوط به رشته خودتون رو بگذرونید یا که از سطح پایین‌تری شروع کنید و به مرور برای شغل‌های بهتر اپلای کنید. البته که ریفر داشتن هم خیلی مهمه و کمک زیادی میکنه. متاسفانه در حال حاضر کمپانی‌ها بدلیل تهدیدات دولت امریکا خیلی کم اسپانسر میشن و ویزا به ایرانی‌ها نمیدن.
من در ایالت تگزاس زندگی میکنم و زمینه کاریم اتوماسیون هست، ابتدا به عنوان اپراتور شروع به کار کردم, بعد از مدتی به عنوان تکنسین (Engineering Technician) و بعد از حدود یک سال پروموشن گرفتم و Automation Engineer شدم.
امیدوارم که موفق باشید.

اعتبار: ۴۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.