۱ 1

مدت زمان اعلام نتیجه پس از اپلای برای اسکالرشیپ دکتری

سلام. وقت بخیر. ممنون میشم اگر کسی تجربه ای داره راهنمایی کنه. از زمان ارسال مدارک (اپلای) برای اسکالرشیپهای دکتری در استرالیا تا زمانی که جواب نهایی دانشگاه اعلام بشه معمولا چه قدر زمان میبره؟ اسکایپ چه وقت بعد از اپلای انجام میشه و کلا اینکه آیا مصاحبه از طریق اسکایپ در تمام موارد برای اسکالرشیپ دکتری انجام میشود یا حتمی نیست؟

اعتبار: ۳۰
۱ پاسخ 1

۲ 2

تاریخ‌های اپلای و اعلام نتایج بورس های دانشگاه رو میشه توی سایت های دانشگاه‌ها پیدا کنی. مثلا اینجا رو نگاه بنداز
https://research.unsw.edu.au/key-dates

مصاحبه اسکایپ همیشه انجام میشه. اما بسته به نوع بورسی که اقدام می‌کنید ممکنه توی مراحل ابتدایی یا پایانی انجام بشه.

اگر برای بورس دانشگاه اقدام می‌کنید قدم اول تایید گرفتن از یک استاده و برای این کار مصاحبه خواهید شد. در صورت تایید استاد، تازه برای بورس دانشگاه اپلای می‌کنید. دانشگاه رزومه شما رو با همه رقبای دیگه بررسی میکنه و نهایتا یه سری بورس محدود رو به بهترین رزومه‌ها میده. کل این پروسه ممکنه دو تا پنج ماه طول بکشه.

اما اگر برای یک پروژه دکترا که تبلیغ شده (که معمولا گرنت اش از جای دیگه‌ای میاد، مثلا فاند خود استاد) اقدام کرده‌‌اید شرایط فرق می‌کنه. در اینصورت نظر استاد خیلی تاثیر بیشتری توی قبولی شما داره. دانشگاه فقط چک خواهد کرد که کسی که استاد انتخاب کرده حداقل‌ها رو داره و دیگه کاری به بقیه رقبا نداره. توی این بورس‌ها، روند اینه که استاد همه رزومه ها رو بررسی میکنه و چند نفر بهترین رو برای مصاحبه دعوت میکنه. بنابراین در صورت دعوت به مصاحبه اسکایپ شانست برای گرفتن بورس خیلی بیشتره چون معمولا برای هر پوزیشن دو تا سه نفر به مصاحبه دعوت میشن. جواب مصاحبه اسکایپ رو معمولا تا یک هفته بعد از مصاحبه اعلام می‌کنند.

اعتبار: ۲۲۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.