۱ 1

هزینه‌های زندگی در آمریکا

سلام

من دارم آمریکا رو برای زندگی بررسی می‌کنم و ممنون می‌شم اگه کسی اطلاعاتش رو در مورد هزینه‌های زندگی در اونجا باهام در میون بگذاره. می‌دونم که مسلما هزینه‌ها در شهرهای مختلف مشابه نیست و به نحوه‌ی زندگی هم بستگی داره اما اگر از تجربه‌ی خودتون بگید بیشتر بهم کمک می‌کنه برای انتخاب شهر.

پیشاپیش ممنونم

اعتبار: ۳۰
۲ پاسخ 2

۳ 3

سلام رضا جان. شرایط و هزینه زندگی در امریکا از هر ایالت به ایالت دیگه و شهر به شهر متفاوته. من خودم در ایالت تگزاس و شهر هیوستن زندگی میکنم. شهر بزرگیه(چهارمین شهر بزرگ امریکا) ولی هزینه زندگی از شهرهای بزرگ دیگه‌ی امریکا مثل لس‌انجلس و نیویورک ارزونتره .سیستم حمل و نقل عمومی به شدت ضعیفی داره و تقریبا بدون وسیله نقلیه شخصی هیچ جا نمیتونی بری! بطور کلی مهم‌ترین هزینه‌ها شامل اجاره خونه، حمل و نقل و خورد و خوراک میشه، البته که هزینه‌های خدمات پزشکی هم بالاست مخصوصا اگر بیمه نداشته باشی. اجاره‌ی خونه بستگی به محله‌اش داره اما مثلا آپارتمان‌های یک خوابه در محله‌های خوب از ۸۰۰-۹۰۰دلار در ماه شروع میشن و هر چی به مرکز شهر (Downtown) نزدیکتر بشی گرونتر میشه(مثلا حدود ۲۰۰۰ دلار). قیمت ماشین دست دوم زیاد نیست و تنوع زیادی هم وجود داره ولی هزینه تعمیر ماشین خیلی بالاست! بهتره با ماشین های آسیایی شروع کنی. البته باید هزینه‌ی بیمه، ثبت و سرویس سالیانه رو در نظر بگیری که بسته به مدل ماشین داره ولی هزینه سوخت در تگزاس خیلی بالا نیست به همین دلیل هم اکثرا مردم ماشین‌های بزرگ و پر مصرف دارن! در آخر، هزینه‌ی خورد و خوراک بستگی به نحوه‌ی زندگی داره اما میشه اون رو چیزی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه برای یک زوج در نظر گرفت. هزینه‌های دیگه مثل خط موبایل (ماهانه ۳۰ تا ۵۰ دلار بطور متوسط)، اینترنت (ماهانه ۴۰ تا۷۰ دلار بطور متوسط) و آب، برق و گاز (ماهانه ۱۰۰ دلار بطور متوسط برای دو نفر) رو هم باید در نظر داشته باشی. امنیت در امریکا از شهر به شهر و محله به محله خیلی متفاوته! و در شهرهای بزرگتر مسلما این مشکل بیشتر دیده میشه، مثلا شیکاگو و دیترویت از شهرهای ناامن امریکا هستن، هیوستن عالی نیست ولی خیلی بد هم نیست. برای شروع کارهای معمولی راحت در امریکا پیدا میشن و در تگزاس حداقل دستمزد از ساعتی حدود ۸ دلار شروع میشه ، ولی برای کار تخصصی باید به مقدار وقت و هزینه بزاری و دوره‌های مرتبط با تخصصت رو بگذرونی. من خودم با رشته تحصیلی برق- الکترونیک ، ابتدا به عنوان اپراتور ساده شروع به کار کردم، بعد از حدود ۴ ماه به تکنسین ارتقا پیدا کردم و بعد از یک سال به عنوان مهندس اتوماسیون ادامه کار دادم.
امیدوارم اینایی که گفتم کمکت کرده باشه.

اعتبار: ۴۰

۰ 0

قانون مرسوم اینجا برای هزینه های زندگی به ای قرار هست:

خرج های ثابت:

۱- اجاره خانه: کمتر از یک سوم (۱/۳) از حقوق ماهیانه

۲- ماشین: کمتر از یک پنجم (۱/۵) از حقوق ماهیانه اگر توان مالی برای خریدن ماشین یکجا را ندارید و احتیاج به وام و قسط بندی دارید!

۳- بیمه ماشین: بستگی به کردیت اسکور و سابقه رانندگی دارد و معمولا وقتی از یک کشور دیگر مهاجرت میکنی، خرج بیشتری دارد و اگر تصادفی نداشته باشی، در عرض ۲ تا ۳ سال قیمت ماهیانه پایین میاد!


خرج های غیر ثابت:

۱- خورد و خوراک: بستگی به نوع رژیم غذایی، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰+ برای هر فرد

۲- دکتر: در امریکا متاسفانه خرج دکتر و بیمارستان خیلی با هست. قبل از اینکه به دکتر مراجعه کنی، مطمئن باش که بیمه اون دکتر و بیمارستان رو کشور میکنه!




از این سایت استفاده کن برای جاهای مختلف امریکا:
https://www.epi.org/resources/budget



و این نقشه:
https://www.epi.org/resources/budget/budget-map/

اعتبار: ۰

برای پاسخ دادن لطفا ابتدا وارد شوید یا ثبت‌نام کنید.